מערכת עדשות אוטופוקוס ייעודיות V-AF לוידאו לגופי סוני FE
מערכת אקו-סיסטם של עדשות מהירות ייעודיות לוידאו עם תוספים אלקטרוניים בחזית העדשות. מאופיינת באחידות שח ממדים, משקל, מרכז כובד, ציפויים, מבנה צמצם. המערכת מתאימה לגופי סוני FE מכל הסוגים עם חיישני FF, APSC כולל סדרות A7, A9, A1, A6XXX, ZV, FS, FX, Venice, FR7.
מאפיינים:
– שש עדשות – 20, 24, 35, 45, 75, 100ממ
– העברת אור של T1.9 (חוץ מ 100ממ שהיא T2.3) למנעד שימושים רחב כולל אור מאתגר ומשחקי עומק שדה
– ממדים אחידים לכל הסדרה – קוטר 72ממ, אורך 73-86ממ
– מראה וצבע אחידים לכל הסדרה וחדות של 8K
– 9 להבי צמצם אחידים לכל הסדרה
– משקל זעיר של 280-296 גרם ומרכז כובד אחיד. מתאים למייצבים ורחפנים ללא צורך באיזון מחדש בהחלפת עדשות.
– טבעות שניים מובנות בעדשה למיקוד Follow Focus ידני מסורתי יחד עם מיקוד לינארי של 300 מעלות
– שתי נוריות התראה על צילום Tally Light בחזית ובצד.
– מתג לקביעת מיקוד וחזרה אליו ומתג דו מצבי ניתן לקינפוג
– מתאימות גם לצילום סטילס
– בחזית העדשה תושבת עם מגעים לתוספים קדמיים – קיימים כיום תוסף מיקוד ידני V-AF MF Adapter ותוסף ידני אנאמורפי X1.7 .
סקירה של צלם קולנוע עם הדגמות יום ולילה מאתגרות:
https://www.youtube.com/watch?v=F7dCU-5GIqM
תוסף מיקוד ידני V-AF MF Adapter
הופך את מערכת העדשות לדו-שימושית, קרובה מאד לעדשות מכניות קלסיות שגם יכולה מיידית לעבור AF/MF.
– כולל מעצור פיזי למיקוד מזערי ואינסוף.
– מורכב במהירות על ביונט בחזית כל אחת מעדשות V-AF (מספיק אחד למערכת !)
– מגעים מעבירים הוראות מיקוד למנוע בעדשה
– מהלך מיקוד לינארי עד 300 מעלות, דומה לעדשות קולנוע מכניות וניתן להתאמה לשימושים
– שנתות מטריות ואימפריאליות
– שיניים 0.8 תואמות לגלגלות מקובלות כולל קיט סינמה של סאמיאנג
– נורית Tally Light בחזית, בהירה דיה לאור יום בוהק
– חזית 95ממ, מתאימה למטבוקס ופילטרים מקובלים Arri Official Standard (D95)
– טבעת העדשה הופכת לטבעת צמצם, כולל שיניים לגלגלת
– איטום פגעי מזג אוויר
– משקל קל של 204 גרם בלבד, ביחד עם כל אחת מעדשות המערכת 484 גרם
– קוטר 95ממ (כמובן…), אורך 41ממ
תוסף אנאמורפי:
– תואם לחמש עדשות – 24 (במצב קרופ) 35, 45, 75, 100ממ של המערכת שהופכת להיות סט פריימים אנאמורפי.
– דחיסה של X1.7 סינמסקופ קלאסי. ניתן לצלם גם סטילס רחבים מאד של 1:2.55.
– מרחק מיקוד מזערי 70 ס"מ
– מהלך מיקוד 270 מעלות
– קוטר קדמי 95ממ מקובל בקולנוע
מחירים, כולל אחריות רשמית לשלוש שנים:
– עדשה אחת 2,499 שח
– סט שתי עדשות 4,799 שח
– סט שלוש עדשות 6,999 שח
– סט ארבע עדשות 9,299 שח
– סט חמש עדשות 11,499 שח
– סט שש עדשות 13,499 שח
העדשות מגיעות עם תחנת קינפוג ועדכון, אחת לכל סט. סט של שתי עדשות ומעלה מגיע עם תיק טייני.
==> סט מושלם להפקות של שש עדשות, תוסף ידני, תוסף אנאמורפי, קיט סינמה, תחנת קינפוג, מארז אטום 18,999 שח
תוספים:
– תוסף קדמי למיקוד ידני עם סטופים מכניים 1,699 שח
– תוסף אנאמורפי לעדשות 24 (כיסוי קרופ), 35, 45, 75, 100ממ 3,999 שח
– קיט סינמה 999 שח, עם עדשה 499 שח. כולל מוטות וגלגלת כלליים, קולר 62ממ שמתאים לרוב עדשות סוני של רוב היצרנים
– קולר 62ממ 329 שח, עם עדשה 199 שח
– מארז אטום ייעודי למערכת V-AF שלמה 599 שח
הערה – לצילום בגופי קרופ\S35 (כמו FX30, A6XXX, ZV-E10) וברכישה עם מערכת VAF ניתן להוסיף עדשת טייני 12ממ F2 אוטופוקוס במחיר מיוחד של 1,399 שח במקום 1699 ש"ח.
ניתן להתנסות ולשכור את המערכת בדיפ-אי-רנט. מחיר שכירות יקוזז ממחיר רכישה תוך 30 יום מההשכרה, "נסה וקנה".
https://system.diff-e-rent.com/
Diff-e-rent | Tel Aviv | Facebook
מתאבן קצר:
תכונות והדגמה בפעולה:
תיאור של המערכת:
ראיון של עידו גנוט עם מנהל המוצר:
שוטים קולנועיים עם ה 75:
שוטים מאתגרים בתאורה ביתית, תאורת חוץ, מול אור ובתנועה הדדית של צלם+נושא. מומלץ מאד לצפות על מסך גדול + 4K !
חנא סאבא מסידני מאתגר V-AF 35mm מיקוד על סוני A7SIII מול זאטוט וכלבלב תזזיתיים – הוכחה נוספת ש "ילדים וכלבים גונבים את ההצגה" 🙂 . מומלץ לצפות על מסך 4K גדול.
וגם סוקר את כל המערכת, כולל שוטים מאתגרים וסטילס:
תוצרים של ג'יי גילמור באנגליה עם FX3+A7IV באור זמין ומול בוהק אחורי חריף בםנים ובחוץ. מומלץ לצפות על מסך גדול ב 4K:
סקירה של ג'יי על ציוד וטכניקות כולל גופים, עדשות, מייצב, הקלטה כולל שוטים לדוגמה – 12 דקות ומומלץ. תרגום אוטומאטי סביר לעברית.
סקירה ומבחן של נינו לייטנר ב CINED, אחד האתרים החשובים בעולם לציוד וידאו וקולנוע:
Samyang V-AF Review – Best Option for Small & Lightweight E-Mount Primes?
סקירה של ProAV מאנגליה, משווק שמתמחה בציוד קולנוע ווידאו, כולל דוגמאות מאתגרות אופטיקה ומיקוד (אי אלו אי-דיוקים קלים… דווקא יש אפשרות לבחור צבע ולכבות כל אחת משתי הנוריות, לבחור רגישות טבעת מיקוד, להפוך כיוון מיקוד).
סקירה של העדשות בהיבטי סטילס ואיכויות אופטיות ללא היבטי וידאו:
https://www.ephotozine.com/article/samyang-v-af-75mm-t1-9-lens-review-36277
https://www.ephotozine.com/article/samyang-v-af-35mm-t1-9-lens-review-36279
https://www.ephotozine.com/article/samyang-v-af-24mm-t1-9-lens-review-36280
סקירה בריטית:
https://www.facebook.com/SamyangUK/videos/842271757023847
סקירה בפולנית צחה, מי שקצת מתקשה יכול לבחור תרגום לעברית סבירה:
סקירות סטילס + ווידאו של מארק אלחדף, מומלץ לצפות בוידאו על מסך 4K גדול.
ה 75ממ כולל דוגמאות סטילס ווידאו.
ה 35ממ והסיפא "חסרונות: אין"
וה 24ממ:
(ה 24+35 מודגמות גם עם קיט הסינמה לעבודה ידנית)
דוגמה קצרצרה של ה 35ממ שמראה משחקי עומק שדה, התמודדות עם בוהק חזק בפריים, איכויות בוקה – לחובבי קפה במקינטה !
ויותר ארוך של אותו צלם:
סקירה של ג'וליה טרוטי מסידני על ה 75ממ בהיבטי סטילס + וידאו:
Samyang V-AF 75mm T1.9 Photo and Video Review – YouTube
סקירה של צלם וידאו על FX3 והשוואה לעדשות סוני GM כולל מיקוד סינמטי, איכויות אופטיות:
סקירה של צלם בריטי עם דוגמאות יום ולילה נהדרות… 11 דקות, מומלץ לצפות על מסך 4K גדול